Friday, September 27, 2013

Pengalaman Interview Diploma Masscom

Macam mana nak susun certificates? Apa yang kena bawak? Nak pakai apa? Tu common sense lah tak perlu nak explain panjang lebar. Lagipun dulu aku dah update pasal Tesl Interview so refer yang tu saja lah. 

Interview Diploma Masscom kat Uitm Machang and it was like very simple and santai. Jantung tak berdegup kencang dan tangan juga tak berpeluh. 

Dulu interview Tesl kat situ jugak and it was seriously stressful. The situation was really difference I don't know why. 

Maybe interview Masscom tu was super easy!

Ada satu panel je, sekali masuk dua calon, conversation ikut turn.

Masuk je interview room I provide them with my resume tapi panel tu kata

“Tak perlu resume lagipun kami tak suruh bawa kan”

Ok simpan dlm bag. Then start la interview in English.

 1. Tell me about you and your family.
2. Do you have something to share with me about yourself.
 3Do you know what is the latest and hot issue in newspaper.
 4Do you have something to ask me.

Mudah.

Alhamdulillah dapat course tu but I decided not to go for it. 



No comments: